Min första dag på högskolan

Idag börjar jag på högskolan. Campus Varberg. Nu börjar mina 3,5 år mot att bli förskollärare. Det var trevligt folk. Mycket trappor och mycket information.  Om någon trodde att vi skulle få en mjukstart, tänk om. Vi har redan fått häften med massa text som vi ska ha läst tills imorgon. Och det mesta i texten handlar om vilka mål vi ska nå och massa sånt. Sömnmedel enligt mig. Just idag känner jag att det känns oändligt långt kvar tills jag är klar och att jag inte vet hur jag ska orka riktigt. Allt verkar så komplicerat. Men vi får hoppas att det blir bra och kul. Det känns nog bara segt just nu tror jag. Föresten så ska vi ha nollning nästa vecka. Kul. Så får man lära känna alla studenterna och inte bara de som är i ens studiegrupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0