Talandetystnad 23 februari 2009

Har väl egentligen inget speciellt att skriva. Har varit i skolan idag. Gjorde inte direkt något speciellt, hade pedagogisk ledarskap, teckenspråk, religion och Dans, musik och teater i barngrupp. Vi hade redovisningar på den sista lektionen. Det gick väl bra antar jag. Efter skolan skulle jag ha teater, vi skulle ha lektion själva utan våran lärare då hon är sjukskriven ett litet tag. Dock dök inte många upp, så vi som var där tyckte inte att det var någon större idé eftersom vi var så få. Dock tyckte jag det var rätt skönt eftersom jag har haft så himla ont i huvudet hela dagen. Hemma har jag inte gjort mycket heller, slöat och tittat på tv. Pratade med älsklingen i telefon en stund också. Är faktiskt rätt trött men ska se på tv en stund till innan jag går och lägger mig. Jag lämnade in min mobil på lagning för ett litet tag sen, den har varit kass länge. Så nu väntar jag på att få tillbaka den. Jag står inte ut med min gamla, jag hör ju inte vad folk säger när jag pratar i den. Störande men sant. Tror dock att jag får tillbaka mina väldigt snart, hon i affären sa att det skulle ta ungefär 10 arbetsdagar och nu har det gått 6 sådana dagar. Längtar. Hoppas bara att den funkar som den ska nu. Så jag slipper lämna in den en gång till.


Händer väl inget speciellt i veckan som jag kan komma på, har prov i teckenspråk på fredag däremot. Det ska förhoppningsvis gå bra, måste bara repetera lite så mitt minne återuppväcks. Det är så mycket ord att lära sig att man lätt glömmer. Därför handlar det om att repetera om och om igen. I helgen var jag hos min älskling, vi gjorde väl inget speciellt, tog det allmänt lugnt, såg lite på film, tittade på melodifestivalen och sånt. Vi fick våra studentmössor förra veckan, allt börjar bli så verkligt nu. Studentmössan ligger här hemma i sin kartong, balklänningen hänger i garderoben och studentflaket är betalt. Det är spännande, nervöst, läskigt och roligt på samma gång. Det är bara ungefär tre månader kvar nu. Efter gymnasiet ska jag nog plugga vidare direkt, hoppas det blir roligt. Det handlar om 3,5 år till i skolan. Men där jag vill gå verkar det bra och skolan ligger jättefint precis vid havet. Nej, nu orkar jag inte skriva mer.

Kommentarer
Postat av: Emma

Är du intresserad så kan du ta min msn mail, kan vi prata där. [email protected]

2009-02-23 @ 20:45:58
URL: http://emmadesignardinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0