Vår?

Kan det vara så att våren är på väg? Man kan ju alltid hoppas. Jag tycker inte om när det är kallt. Jag vill ha soligt och varmt så man kan bada och sola och så. Jag satt och funderade på bussen idag på väg hem, först åkte jag förbi ett ställe, där växte det vårblommor, tyckte det såg så himla mysigt ut. Och blev faktiskt riktigt glad, men när jag hade åkt kanske två kilometer till ett något liknande så tittade jag ner i diket, och inte var det blommor jag fick syn på, nej det var skräp, sopor. Jag förstår inte, kan man inte bara slänga skräpet där det hör hemma istället, inte ute i naturen. Mitt goda humör sänktes med en gång då jag fick syn på all de skräpet. Helt plötsligt tappade jag känslan lite av att det var vår. Oavsett hoppas jag verkligen att det är våren som är på väg. Det är helt enkelt dags att ta fram allergimedicinen. Pollenallergi är aldrig roligt. Måste ta reda på hur mycket medicin hemma. / Jennifer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0