Läger på Apelhults scoutgård

Nu är det fredag kväll. Tidigare idag kom jag hem från lägret som vi var iväg med skolan på. Vi var på en scoutgård i skogen. Det var väl fint där men det regnade ca 80% av tiden. Minst. Vi har tittat på olika arter, såsom insekter, blad och mossor och sådant. Har väl lärt mig lite men särskilt kul var det inte. Vi lagade mat på stormkök och vi i min studiegrupp åt makaroner och köttfärssås. Det blev lyckat. Sedan var det mysigt att sitta vid lägerelden och snacka med hela klassen. Många åkte hem för att sova hemma under natten så det blev allt färre och färre vid elden. Det var som sagt regnigt. När jag fick ont i magen valde jag att gå upp till huset där några av oss skulle sova. Där låg vi och snacka i våra sovsäckar. Det var trevligt :) det var en lång dag igår torsdag då vi hade aktiviteter mellan nio på morgonen tills halv sju på kvällen. Så alla var väldigt trötta så de flesta gick och la sig i tid. Vi somnade runt 11 och gick upp igen ca halv åtta. Då var det frukost och sen vid halv nio var det dags igen för nya lektioner.

Vi fortsatte även idag att leta arter och göra olika övningar. När klockan var 12 var det dags att städa. Det gjorde vi så fort vi kunde, för jag tror att alla verkligen ville åka hem. Så nu är jag som sagt hemma och ligger i min säng tillsammans med Jim och tittar på Idol :) vad gör ni ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0