Att vara så fruktansvärt skoltrött

Att vara skoltrött är något av den värsta känslan. Iallafall är det så för mig. Nu har jag pluggat totalt 15,5 år av mitt liv på blott 21 år. Det är enligt mig ganska mycket. Och när jag valde att direkt efter studenten 2009 att bara ha sommarlov och sedan hoppa på högskolan och skaffa mig en fullständig utbildning, då var jag inte skoltrött. Då kände jag att, äg, jag klarar av att fortsätta plugga. Jag klarar dessa 3,5 åren för att bli färdigutbildad. Och nu har jag gått 2,5 år av dessa 3,5, så alltså är det ett år kvar tills examen. Och skoltrött är bara förnamnet, jag är så trött på att gå i skolan och att plugga nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är ca 1,5 vecka kvar tills det blir lite ledigt över julen. Och 1,5 vecka är inte alls mycket, egentligen. Men just nu känns det som en hel evighet. Jag ser liksom inte slutet just nu. Jag vill bara sträcka mig mot examen och vara färdig.
Och jag minns tidigare i år, det var i januari 2011, så satt jag och mina klasskamrater och sa "Tänk om ett år, när vi är här i januari om ett år kan vi säga att vi bara har ett år kvar" Och nu är vi snart där, nu är det snart januari igen, och då är det bara ett år kvar. Jag hoppas att jag nu under julen kan samla lite kraft så att jag orkar med hela våren också. Och när våren sen är avklarad, då är det bara en höst, och ett examensarbete kvar, sen är vi färdiga. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: LINDAVIOLA!

Ser inte framemot sista terminen, den kommer bli sjukt tuff! Det är inte bara examensarbetet som skall göras, utan massa annat också..

2011-12-11 @ 22:16:27
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0