Människors sexuella identitet

Idag har det varit intressanta föreläsningar i skolan. Vi började dagen med att ha föreläsning om globalisering och religion, jag tycker faktiskt att det är intressant med religion. Kanske beror det på att vi hade bra lärare i det på gymnasiet, jag vet faktiskt inte. Oavsett var det intressant att lyssna så det inte blir den där malande känslan så man bara vill sova. Sedan var det dags för föreläsning om sexuell identitet. Gissa om den var intressant, ja absolut. Den handlade om olika sexuella läggningar och hur mycket många människor blir kränkta på grund av att de till exempel är homosexuell. Många blir kränkta både fysiskt och psykiskt. Det är så fruktansvärt så det är inte sant. Lika väl som att en tjej och en kille visar sin kärlek öppet så ska ju även till exempel en kille och kille visa sin kärlek. Vi blir väl kära i personer, inte i kön. Jag skulle kunna skriva jättemycket om det ämnet men ska inte tråka ut er. Oavsett var det en mycket intressant föreläsning. Efteråt hade vi studiegrupp där vi gjorde en uppgift angående just sexuell identitet.

Eftermiddagen tillbringade med två mycket goa människor. Det var mina kompisar Johanna och Angelica. Vi fikade och jag fyndade en fin kjol som jag tror att jag ska ha imorgon när vi är några som ska gå ut. Kvällen tillbringas med min mamma och min syster och vi har ätit tacos och tittar lite på Lets dance. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0