Tisdagens barnkonvention och dagens föreläsning om klass

Igår hade vi först en föreläsning om barnkonventionen i 1,5 timme. Jag antar att alla vet vad det är men om det är något som inte vet vad det är så en konvention om barns rättigheter. Alla länder i världen har skrivit på och har barnkonventionen som lag, förutom två länder. Efter föreläsningen skulle vi ha workshop för barnkonventionen och det gick till så att vi fick olika frågor som vi skulle diskutera i våra studiegrupper och sedan skulle vi ses i halvklass och redogöra för vad vi hade diskuterat. Efter det träffades vi en stund i studiegruppen. När skolan var slut stack jag tilm simhallen med Hanna och Victoria. Simmade en stund men kände att jag inte simmade tillräckligt. Men det får tas igen en annan dag.

Idag har vi haft en lång föreläsning. Den var mellan nio och tolv. Den handlade om klass och var faktiskt rätt intressant. Först föreläste läraren och sen såg vi en dokumentär som jag tyckte var intressant att se. Den handlar om olika klasser och ställen i Göteborg. Sen helt plötsligt mitt i föreläsningen kom de in två killar och vi fatta ingenting. Det visade sig att de ville ta kort på oss till kurskatalogen. Så massor med kort tog de, får väl se hur de blev sen när katalogen kommer ut. Skulle gissa på att det blir någon gång i vår. När föreläsningen var slut åt vi lunch lite snabbt och sen träffades vi i studiegruppen och gjorde en uppgift som vi hade om globalisering. Sen var skoldagen slut och det var mot tåget jag styrde mina steg.

Kommentarer
Postat av: Chibi

öhöhöhhöhöhö, vad säger du om tisdag? simma

Vi bestämde ingen dag men jag tror den passar bäst för mig <3<3

2011-01-19 @ 20:16:57
URL: http://chibikinoko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0