Två sjuklingar försökte tillfriskna tillsammans

I torsdags eftermiddag valde jag, trots sjukling som är var/är, att sätta mig på tåget och åka till till min älskling. Lika sjuka var vi båda två så varför inte vara sjuka tillsammans. Så var där från i torsdags tills söndag och helgen spenderades på det mest lugna sätt. Det har varit sova tidigt och ha sovmorgonar, det har varit film, levande ljus, filtar, te och allmänt lugn och ro. Det största vi gjorde var att ta oss ner till bowlinghallen där älskling skulle spela match. Måste säga att det var spännande och roligt att vara med. Dels spännande att hänga med i matchen som var otroligt jämn och dels roligt för att det var sådan härlig stämning där. Alla verkade känna alla och folk hejade på och höll tummarna för laget. Och trots att det var första gången jag var med där och kände ingen förutom min älskling då så pratades det med mig ändå. Man kände sig väldigt välkommen. Så tummen upp för det. Som sagt var matchen väldigt jämn men slutade med vinst för älsklingen lag. Go Dolphins!  

Trots att vi har varit sjuklingar tillsammans så har helgen varit enormt mysig och underbar. Det värsta är alltid när man måste skiljas åt. Då det där tåget kommer och man måste kliva på. Usch, det är det värsta som finns. Jag måste i detta läget citera älsklingens facebook status från igår. "Distansförhållande suger, kärlek äger!"
Kan inte annat än att hålla med honom. Men vi tänker inte låta distansen förstöra för oss. Vi kämpar oss igenom den. Distansen är egentligen en bagatell. Den får inte vara ett problem, för vi låter den inte vara det.

Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0