To do list 2013

För längesen, ja verkligen längesen, någon gång i höstas skrev jag en liten lista på saker som jag ville och skulle göra under året 2013 som vid skrivande stund närmade sig med stormsteg. Varför jag aldrig publicerade den vet jag inte men hittade listan nu ikväll och därför väljer jag att publicera detta inlägget nu, ett antal månader senare. 
Följande saker står/stod på listan:
 
¤ Ta min förskollärarexamen
Vilket jag gjorde, den 18 januari 2013 gick jag ut ur högskolans lokaler och var färdig förskollärare. Cermonin var genomförd med tal och sång och mycket skratt. Även lite tårar uppstod då all press som hade legat på mig. Samma dag fick jag även reda på att mitt och min väns examensarbete var godkänt och det var pricken över i:et. Att jag tog min examen efter 3,5 år och mycket ångest och trötthet är något som jag är mycket stolt över. Det är nog faktiskt det som jag är mest stolt över som jag har gjort, som jag har åstakommit. 
 
¤ Skaffa mig ett jobb
Ett jobb fick jag också ordnat, den 21 januari, bara tre dagar efter examen började jag mitt jobb. Jag arbetar där nu med massa goa barn som alla ska fylla två år iår. Jag trivs jättebra och lär mig mycket varenda dag. Det är fantastiskt att se dessa barnens utveckling, hur de lär sig att prata allt mer för varje dag som går, hur de börjar uppfatta varandra mer och hur de lär sig varandras och våra (pedagogerna) namn. De kommer ofta och hälsar på varandra och oss i hallen, de säger hej och hejdå. Det är häftigt att se hur barnen växer och lär sig mer och mer varje dag. Och jag är glad och stolt över att få tillbringa all den här tiden med dessa barnen. 
 
¤ Flytta hemifrån
Här är ytterligare en sak som jag har lyckats med. Jag har flyttat ifrån mina föräldrar och bor nu ensam i en tvåa på 58 kvadratmeter. Ett förstahandskontrakt har jag och är mycket nöjd med det här. Har bott där lite drygt en månad nu och även om det känns konstigt att bo ensam så känns det ändå bra. Det är en sak som tillhör livet, att man blir stor, och jag kände att det var dags för mig att ta steget. Hade väldigt tur att få den här lägenheten och jag är väldigt glad över det.
 
¤ Börja pensionspara 
Här är en sak som jag inte har kommit till än. Fast att jag borde. Visst kanske det låter konstigt att börja med en sådan sak nu när man precis har börjat jobba och fortfarande är så ung. Men även om det är många många år kvar tills jag ska sluta jobba igen så är det nu man ska börja. Så att det finns några pengar att leva för när man sedan blir gammal. Problemet är att jag inte vet var jag ska börja. Det finns ju så många olika pensionsbolag eller vad det nu heter. Hur ska jag veta vilket som passar mig bäst?! 
 
¤ Resa
Att resa är ytterligare en sak som jag inte har hunnit med. Kanske är det för att allt har varit väldigt intensivt sen året 2013 började med examen, nytt jobb och en flytt. Men så småningom ska jag allt hinna med att resa. Vart vet jag inte än, men det återstår ju att se. 

 
Det var de sakerna som jag kom på då i höstas som jag skrev ner. Kanske, eller snarare förhoppningsvis, kommer jag på fler saker. Då ska jag skriva det och publicera det här i min blogg. 
 
/ Jennifer
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0